lördag, januari 25, 2014

Clara...

Blev så himla glad av en kommentar jag fick igår. Kommentaren kom här i ett tidigare inlägg (glassinlägget) av en gammal elev: Clara. Jag hade Clara i nian i franska när jag jobbade på Tokarp. Hon var en helt fantastisk elev att ha. Ständigt positiv varje gång vi sågs (fastän franskan kanske inte var ett favoritämne egentligen?) samt varje gång vi setts efter det. Hon besökte mig på skolan och vi har sprungit på varandra bland annat i Vadstena och i Ekholmen (jag minns Clara!), men nu var det på tok för länge sedan vi sågs. Många elever bara kommer i sjuan och går i nian, men vissa, däribland Clara, glömmer jag aldrig. Kul att man märker att man betytt något för varandra.

Skönt att höra, Clara, att du fortfarande kikar in här ibland trots min usla uppdatering. Nu när jag gått på mammaledighet kanske det blir bättre... Kanske... ;) Hoppas du mår bra och jag är så nyfiken på vad du gör idag. Blev det något jobb i la Norvège? Förresten, du kan aldrig gissa vem som sökt min fransklärartjänst? Eller kan du??? Avstyrde det hela dock.

Till alla andra: nu har jag gått på föräldraledighet. Underbart! Igår klippte jag mig så nu är jag helt redo att föda. Vad den lille krabaten ska heta är dock inte helt bestämt, vilket är lite stressande. Äh, det kommer vi nog på snart. Ett namn är mer populärt än andra, men man vet aldrig...


4 kommentarer:

Clara sa...

Namen du är väl fantastisk! Hahah jag minns både Vadstena och Ekholmen, Vadstena var väl den konstigaste platsen ändå? Riktig tajming! Helt ärligt så var franskan de bästa lektionerna, utan tvekan. Vi var ju en väldigt liten grupp och med dig som lärare blev varje lektion rolig, veckans höjdpunkt i skolan utan tvekan :)

Norge gick det sådär med.. Insåg att jag inte är så lik norrmännen så jag tog mina resväskor och flyttade hem igen! Började på Kolmården och jobbade där i somras och börjar där igen den 25e april!
Vet att det är snuskigt dyrt att gå in (det där skrev jag inte..) men vore kul om du tog med familjen och kom dit i sommar!

Eller vi gör såhär, blev så hiskligt nyfiken nu. Du säger vem det var som sökte så skickar jag två entrébiljetter till Kolmården till dig i vår!! Bra deal. Några fördelar får man banne mig ha när man jobbar där.. Se det som ett tack för att du gjorde nian lite enklare med roliga lektioner!

KLÄM UT UNGEN NU!!

Anna-Karin sa...

:-D Härlig du är! Lik norrmännen var väl ingen som trodde? Nä du gjorde rätt i att komma hem! Kul med Kolmården. Vad gör du för skoj där? Kan erkänna att just priset hållt oss därifrån, men nu kan inget stoppa oss!:-D Vore jättekul och så kan vi ses där! Vem var det då som sökte??? Jo, Inger, kvinnan ni hade innan jag kom och "räddade" er på Tokis. Avstyrde det hela så hon tar inte över efter mig...

Vad gäller utklämmandet av bebis så gör jag allt jag kan. Vill att han ska komma NU!!!

Clara sa...

HAHAHAHAHA VAA?? Herregud. Det var en speciell kvinna det.. Jag sitter i biljettkassan och står i butikerna som finns inne i parken! :) Himla trevligt jobb måste jag säga! Dåså, då kan du förvänta dig några biljetter i brevlådan i maj eller något! Måste ju tajma in dagen så jag jobbar när ni kommer också! :)

Kläm på! Prata lite om att han ska få se delfiner i sommar så ploppar han nog fram snabbare än du kan tro!!

Anna-Karin sa...

Ja efter er beskrivning av henne så kände jag inte att jag ville utsätta mina elever för det...

Kul jobb! Ja vi får tajma in så vi ses såklart. Tack på förhand :-D Ska prata högt om detta resten av dagen, då borde han komma alltså?!

Ha det fint Clara. Kram kram