fredag, november 01, 2013

Here we go again...

Ok. Vågen står på 13 kilo plus och jag är i vecka 27. Känns sådär om jag ska vara ärlig...Träningen har varit ganska frånvarande de senaste veckorna så en del har jag väl mig själv att skylla. Ja allt är väl egentligen mitt fel. Med Stella gick jag bara upp 10 kilo allt som allt fast å andra sidan så vägde jag mer när jag blev gravid med henne än vad jag gör nu så någon katastrof är det väl inte. Fastkul är det inte. Vad ska jag skylla på då? Trötthet. Efter jobbet orkar jag knappt vara social eller hjälpas åt med hemmet, och dessa två saker kommer före i prioriteringen av vad som ska hinnas med. Skulle kanske bli piggare av lite träning? Ja säkert men ändå blir inget gjort. Nu har jag dock fått nog. Från och med igår ska jag köra en daglig träning för att stärka kroppen.  Den består av:

Benböj 20 st
Höftlyft i lutning 20 st
Dips 20 st
Stålmanen 20 höger/20 vänster
Plankan (på knä) Maxa varje gång!
Kvarnen 10 varv höger/10 varv vänster

Ett varv varje dag men på helgen blir det två varv. Detta i kombination med promenader kommer göra mig starkare och förhoppningsvis bromsa viktuppgången. Wish me luck! Första dagen jag inte gör detta (det ska dröja...)ska jag skriva här och skämmas... ;-)

2 kommentarer:

Karin sa...

Låter ju hur bra som helst, att komma i gång med träningen :) Jag kommer i håg att det nog var just den som gjorde mig så pigg trots dålig sömn.
Däremot benböj är det så bra? Har för mig min BM sade att jag inte fick göra det för belastningen på bäckenet... men jag kanske minns fel.
Lycka till, kram

Anna-Karin sa...

Har läst att riktigt bred benböj ska funka. Kanske ska kolla upp det igen men tror det är så. Tack för stödet! Kram kram