torsdag, juli 01, 2010

Värmeslag...

Puh! Jag har nu genomfört den absolut dummaste idén: att göra storkok i vår varma lägenhet! Jag har gjort säkert 15 portioner korvgryta och minst lika många, om inte fler, portioner chili. Hacka, skära, rensa och steka, till förbannelse! Nu är det gjort i alla fall, men jag är helt genomsvett! Kommer dock att tacka mig själv nästa vecka då vi kommer vara helt slut av jobbet och inte orkar laga mat. Då är det bara att koka lite ris eller pasta, och vips så är maten klar! Nu återstår bara en sak: tvätta. Hoppas kunna få ner det till två maskiner (brukar inte vara svårt när det är jag som sorterar tvätt...) så det bara blir tre rundor över till tvättstugan i grannhuset.

Imorgon har jag gått med på att åka till Varamon. Gillar egentligen inte stora stränder, men eftersom det är det enda stället, enligt Johan, där det funkar att kasta boll och leka i vattnet obemärkt, så får jag väll gå med på det. Kanske följer Danne med med.

På lördag åker vi till Borås igen. Då är det min kusin som ska gifta sig. Blir nog en lugn tillställning, inte alls likt ditt och Andreas bröllop, Karin...:) Vilken fest! Kommer aldrig att glömma!

Cissi: angånde hur man lägger ut filmer, så är det busenkelt! Skaffa ett konto på aftonbladets "mitt klipp" och ladda upp filmer. Tänkte ladda upp på Alices garv för några veckor sedan, är det ok?

2 kommentarer:

Karin sa...

Kollade på bilderna häromdagen(har gjort en fotobok). Det är så kul att se hur glada ni är:) Minns det som igår varje gång jag tänker på den dagen.
Men ni får säkert kul denna gången med! Kramkram

PS: fick du mitt sms??

cecili sa...

Hej, det är ok... men kan alla gå in och se klippen. jag skulle vilja kunna lägga upp filmerna men ändå inte låta alla se dom... Kramen