fredag, november 25, 2011

Fredagsfika...

Nyss hemkommen från en underbar frukost hos Nina med Anna och barn. Bebisar har lekt och vi mammor har fått snacka av oss. Skönt! Nu sover Stella och jag borde göra det jag med, men kommer inte till ro. Natten har varit ganska jobbig, och Stella ville gå upp redan vid sju. Det ville inte hennes mamma... Jag satte henne i vår säng, satte i öronproppar och satte på barnkanalen på tv. Hon satt och blev underhållen en stund, sedan somnade hon om och vi vaknade vid tio i tio, tio minuter innan vi skulle vara hos Nina. Tur att vi alla är mammor så vi har förståelse för förseningar...

Nu är Stella vaken igen, och jag återgår till att vara lekmamma. Om en stund kommer Johan hem och då väntar storhandling. Förbereder mig mental för att trängas med "slörövar" på Maxi, och att inte bli irriterad. Ge mig styrka!

0 kommentarer: