onsdag, september 07, 2011

Fikadate...

Idag har vi varit hos Anna och Oskar och hängt. Vi har infört en slags tradition (sedan två veckor tillbaka...) Anna, Nina, Elin och jag, att ses hemma hos varandra på en liten lyxfrukost en gång i veckan ungefär. Idag blev det smörgåsar med olika pålägg och sedan äppelpaj med vaniljvisp. Mums! Hur som... Halv tio hämtade Nina och Noel upp mig och Stella med bil, och vi åkte ut till Ekängen via Roxtuna så att våra små kunde somna en stund. Anna och hennes familj bodde jättefint i ett område med nybyggda hus. Blir så sugen själv på att köpa hus. Drömmen vore väl att bygga eget, men det är inte läge just nu... Hoppas hoppas att vi nästa sommar har en gräsmatta att släppa ut Stella på. Annars får vi väl låna någon annans...




I Ekängen fikade vi som sagt och pratade en massa. Bebisarna skrek i omgångar, åt i omgångar, sov i omgångar och lekte i omgångar... Ja, att göra allt samtidigt så man kan koppla av lite, alla mammor, samtidigt var inte på tal. Men vi hade himla trevligt ändå:D




Stella testade Oskars gåstol. Var ganska spännande, men som med allt nytt får det henne att grina en skvätt efter ett tag. Här är iaf två bilder när hon var nöjd, alltså precis i början...




Lovade mig själv innan jag blev mamma att inte bli en sån mamma som bara pratar om sitt barn, men jag börja ge upp. Lite därför jag inte bloggat massor det senaste. Det är svårt att prata om annat när hela mitt liv nu kretsar kring Stella. Det är henne jag är med och pratar med hela dagarna, så det blir lite svårt att berätta om andra spännande saker. Men, för mig är Stella det mest spännande nu, so get used to it!;)

0 kommentarer: